torsdag 16 september 2010

Frihet..

Friheten (i Kristus)

Jag talar igen, jag lyser
Alla mina ord hörs
Alla mina färger syns
Anda(s) igen

Rakryggad står jag igen
Kraftful l och med hälsa
Min kropp är befriad
Min själ återförd i min kropp
Anda(s) igen

Så gick jag äntligen till Bro-Jesus. Han var villig att ta sig an min smärta ja, till och med mitt lidande. Du kan bli fri från din sjukdom sa han till mig en dag i augusti. Så la han sina händer på mig och jag började räta på mig. Min krokiga rygg fylldes av liv, av levande liv. Så länge har jag varit bunden och alla förundrades över det snabba tillfrisknandet.

Jag tror hans (Bro-Jesus) förmåga kommer från Gud, direktverkande! Han är det gudomligas tjänare. Andligheten verkar genom honom. Det är inte konstigare än att det fanns människor både före Kristus och efter, som har kunnat hela människan.  
Öppna dig, sa han, och log hemlighetsfullt! Kvinna du är fri från din sjukdom sa han och tillät mig att fyllas av anda. Jag är befriad!  Det kommer inte an på metoderna utan på tron som får sitt uttryck i kärlek.
Bro-Jesus är ett givet namn, han heter Rolf!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar